زندگی
فائقه آتشین در 18 بهمن سال ۱۳۲۹ در ایران یکی از شهرهای توابع تهران به نام سرچشمه تهران زاده شد. پدر و مادر او از ایرانیانی بودند که تبارشان به قفقاز می‌رسید. او هنگامی که ۲ ساله داشت، پدر و مادرش از یکدیگر جدا شدند.

 

پوستر فیلم بی‌تا


گوگوش نامی ارمنی برای پسران است, در کودکی دایه ارمنی‌اش, او را با این نام صدا می‌کرد و بعدها این نام را به عنوان نام هنری‌اش برگزیداو از همان کودکی به همراه پدرش که یک شومن بود، خوانندگی و بازی در فیلم را آغاز نمود و نخستین تجربه هنرپیشگی او در سن هفت سالگی بود. گوگوش بعدها در فیلمهایی چون «پرتگاه مخوف» (۱۹۶۳ میلادی)، «شیطون بلا» (۱۹۶۵) و «پنجره» (۱۹۷۰) ظاهر شد. ترانه‌های او که توسط آهنگ‌سازانی چون واروژان و شماعی‌زاده نوشته‌شده و شعر‌های شهیار قنبری در آن به کار رفته بود، برای او موفقیت بزرگی پدید آورد. تا حدی که سایر خوانندگان پاپ زن ایرانی به تقلید از سبک او پرداختند. سبک او در دهه هفتاد میلادی، در اوج شهرتش به عنوان خواننده و هنرپیشه، الگوی زنان ایرانی واقع شد که به‌جز گوش سپردن به ترانه‌های او، از سبک پوشیدن جامه، مینی‌ژوپ و مدل موی کوتاه او معروف به مدل گوگوشی تقلید می‌نمودند.
زندگی خصوصی گوگوش مانند بیشتر هنرمندان با فراز و نشیب و تراژدی‌های فراوانی همراه بود و ازدواج‌ها و روابط ناموفقی برای او به همراه داشت. وی فرزندی به نام کامبیز از شوهر اولش محمود قربانی دارد که هم‌اکنون در لوس‌آنجلس به صنعت موسیقی می‌پردازد.
گوگوش بعد از بیست و یک سال سکوت و زندگی منزویانه در ایران، در سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۹) با خروج از ایران فعالیت هنری خود را - با آلبوم زرتشت که بخشی از آن در ایران (به صورت مخفیانه) ضبط و در کانادا تکمیل و پخش شد - از سر گرفت و به انجام سری کنسرتهای بازگشت پرداخت که با استقبال بی نظیر ایرانیان و فارسی زبانان خارج از ایران مواجه شد. وی هم اکنون در شهر لس آنجلس در آمریکا زندگی می‌کند و هنوز به ادامه این فعالیت‌های هنری می‌پردازد.

کنسرت دوبی
آخرین کنسرت گوگوش در ۷ فروردین ۱۳۸۷ خورشیدی در سالن مدیا سیتی دبی برگزار شد. گوگوش در این کنسرت ترانه‌هایی از آلبوم‌های «ماه‌پیشونی» و «پل» و آخرین اثرش «شب سپید» را اجرا کرد. کنسرت گوگوش با بلیت ۱٫۱۰۰ درهمی (حدود ۳۰۰ دلار) از گران‌ترین کنسرت‌های اجرا شده در دبی به حساب می‌آمد.